Wednesday, October 2, 2019

pipe lines :: essays research papers

Herkansingsopdracht ETGRS2 (interactieve lesbrief): Als herkansing wordt van een student gevraagd een lesbrief over een onderwerp of thema uit het vakgebied van Game Technologie / Game Design uit te werken als een zelfstandig te ‘lezen’ lesbrief. Doel is je, op basis van het geen in de lessen is behandeld, je eigen interesse, vaardigheid en richting, verdieping te zoeken in een thema / onderwerp, en dit zodanig te presenteren in een lesbrief dat anderen na lezen van de lesbrief meer over het onderwerp te weten zijn gekomen. Het moet een heldere en inzichtelijke tutorial-achtig verhaal zijn, gericht op een doelgroep van MT-studenten die met Games (en GameMaker) aan de slag gaan (dus nog niet zoveel kennis hebben). NB. Dus niet de lesstof of lesreaders of bestaande tutorials kopià «ren en aanbieden, maar zelf een uitgebreider verhaal maken, waaruit het behandelde item (en de bijbehorende sub-items) duidelijk uitgelegd worden. Zodat ook duidelijk wordt dat je jezelf er in verdiept hebt. In principe is ieder onderwerp mogelijk, als het aansluit op het vakthema GameTechnologie en/of GameDesign. Onderwerpen moeten eerst voorgelegd worden voor goedkeuring. De lesbrief behandelt deze dan door de te presenteren historie, achtergronden, theorie, voorbeelden, à ©Ãƒ ©n of meerdere oefeningen en tot slot een toekomstvisie van jezelf op het onderwerp. Kies een onderwerp welk aansluit op je eigen 'gerichtheid' ; waar ben je goed in – waar heb je feeling mee – waar wil je jezelf verder in verdiepen; dit om tot een lesbrief van een zinvol niveau te kunnen komen. Onderwerpen kunnen zijn (maak keuze of doe een voorstel voor eigen onderwerp): Basic game technologies (kies een van onderstaande items): *Behavior and Motion : reactive behavior rule-based systems in games agents and bots in games Finite State Machines *Motion control Interaction models Motion planning Collision detection †¢ path finding 􀂃 collision detection 􀂃 AI principles MT – programma E&T – vak ETGRS2 jan. 2005 NWH, 4-4-05, pag. 2 / 2 †¢ Essentials of a (good) game 􀂃 Rules 􀂃 Play 􀂃 Meaningful Play 􀂃 the game System 􀂃 Magic Circle 􀂃 Procedural Representation Basis opbouw 'lespresentatie': Een lespresentatie is een helder, overzichtelijk, verdiepend college aan de andere studenten over een bepaald thema of onderwerp binnen het domein van Graphics&Sound. Een makkelijk leesbaar, tutorial achtig document, met beeldmateriaal (screenshots, movies etc.) waarin het onderwerp duidelijk wordt behandeld.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.